30 november ...

.... och första advent på söndag! På söndag är det förutom adventshögmässa i kyrkan även julskyltning på stan så jag kommer sannolikt att köra dit och kolla läget. Jag har också varit på församlingsgården och hämtat ut församlingens kalender där man bland annat kan läsa om vad som händer i församlingen från och med december 2023 till och med februari 2024. Ängelholms församlings kyrkoherde Fredrik Höggren har från början av oktober 2023 och fem år framåt blivit utsedd till kontraktsprost i Bjäre-Kulla kontrakt och därför kommer det att vara en installationsgudstjänst i Ängelholms kyrka på kvällen torsdagen den 7 december - hoppas att jag kan ta mig dit! Det är även Fredrik som kommer att ha hand om den högmässa som äger rum i kyrkan på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0