Kulturkväll…

… stod på programmet igår kväll.Lägerdeltagarna var indelade i tre grupper som besökte kvällens tre olika stationer. Den grupp där jag ingick startade i ateljén där vi på ett stort papper gick måla ett akvarium, det vill säga vi fick på papperet måla saker sim fiskar, varen, sjögräs etc. Nästa station min grupp besökte var ”Poesi” vid utescenen. Först fick vi lyssna på två diktinläsningar varefter vi själva fick skapa poesi, det behövde inte vara i skrift utan kunde lika gärna vara ett collage. Den sista stationen var förlagd till aulan där vi fick se några korta filmklipp som vi sedan diskuterade. Kvällen innehöll även en utställning där vi som under veckan ingått i den kreativa gruppen visade våra alster. I eftermiddags övade jag mitt nummer till kvällens ”Öppen scen. Jag övade då till en bakgrund på Youtube men skall i skrivande stund strax också öva tillsammans med Jörgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0