Karaoke m.m.

Efter gårdagskvällens lägerinvigning var det dags för middag följt av aktiviteten ”Quizkampen” som ägde rum i aulan. Det hela gick ut på att vi delades in i lag och varje lag fick ett frågeformulär. De första frågorna gick bland annat ut på att fylla i luckor där ledarna hade utelämnat ord i olika välkända låttexter. Vi fick också höra korta sekvenser av olika låtar och försöka lista ut vilket språk artisten vi fick höra sjöng på. Efter musikquiz förflyttade vi oss till aulan där kvällsfikat serverades. Det blev dessutom karaoke, och jag passade på att anmäla mitt intresse att uppträda. Låten jag sjöng var dansbandet Sannex’ låt ”En morgondag” som Carl Lösnitz och Peter Åhus har skrivit. Min röst var för tillfället inte i toppform men jag var ändå nöjd med hur det gick. Under scenkvällen på lördag kväll kommer jag också att uppträda, då med låten ”Kan man ha en solkatt i en bur?” som är den svenskspråkiga versionen av gruppen ABBA:s låt ”Slipping Through My Fingers”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0