9 december

I torsdags kväll var jag på en lite annorlunda kvällsmässa i Ängelholms kyrka. Det är nämligen så att kyrkoherde Fredrik Höggren har från och med början av oktober och fem år framåt blivit utsedd till kontraktsprost i Bjäre-Kulla pastorat. I korta drag kan man säga att kontraktsprosten är biskopens "förlängda arm". Lunds stifts biskop Johan Tyrberg närvarade vid mässan liksom ett antal präster från de kringliggande församlingarna och det var många besökare som hade kommit. Efter mässan begav vi oss till den närbelägna församlingsgården Åvalla där det serverades korv med bröd. I morgon är det Nobeldagen vilken innebär direktsända festligheter i Sveriges Television, först prisutdelning i Stockholms Konserthus och därefter bankett i Stadshuset. Jag brukar se dessa sändningar om jag har tid och ska försöka ta mig tid till det även i år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0