”Öppen Scen” …

… ägde rum i aulan under gårdagskvällen och vi fick bland annat höra deltagaren Sara Bengtsson framföra ledmotivet till ”My Little Pony” och se Charlotte Berg tillsammans med en av ledarna framföra Astrid Lindgrens ”Du käre lille snickerbo”. Jag sjöng Lydia Lithells sång ”Gyllene morgon” ackompanjerad av lägerledaren Albin. Eftersom jag tillägnade låten en mycket nära Furubodavän som av led i våras såblev det väldigt känslosamt och jag var nära att börja gråta ett antal gånger vilket i sin tur gjorde att jag fick svårt att komma upp på de höga tonerna. Jag blev filmad av en assistent till en annan deltagare och har sett klippet och är ändå ganska nöjd. Har dock lovat Jörgen att, om det blir Nyårsexplosion till nyår, sjunga Calle Lösnitz’ låt ”Don Quijote de la Mancha” och därför kommer jag att, då fort jag har hunnit skaffa ny stationär dator, fixa Spotify eftersom jag genom Facebook vet att Calle Lösnitz på den sidan har lagt upp några låtar från sitt soloalbum ”Tio spår”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0