Gårdagskvällen tillbringades vid Strandstugan …

… dit vi allihop tog oss vid klockan tjugo i sju igår kväll. Programmet startade dock på Strandstugan parkering där alla deltagare delades in i lag (jag och Sophia Isaksson hamnade i samma lag) varefter tävlingen startade. Det var fråga om femkamp och på en av stationerna skulle deltagarna med hjälp av vattengevär fylla en plasthink som en av ledarna höll upp framför sig. Uppgiften försvårades av att han hela tiden i snabbt tempo rörde sig åt sidorna. På en annan station ställde ledarpraktikanten Linus gåtor och deltagarna kunde välja mellan tre olika svårighetsgrader på dessa. När femkampen var över förflyttade vi oss till Strandstugan där Jörgen underhöll med sång och gitarrspel. Det kommer dock, som det ser ut, inte att bli han som ackompanjerar mig på ”Öppen Scen” på lördag kväll utan det kommer att vara lägerledaren Albin som ackompanjerar mig på piano. Av någon anledning hade jag med mig den sångbok där låten ifråga ingår så Albin fotograferade av sidorna med sin mobiltelefon. När detta skrivs har jag ätit frukost i matsalen och skall snart träffa vännerna i intressegruppen. I kväll är programmet ”Sommarkväll med Paul Skoog och gäster” eller så kan de som vill gå till internatet och spela brädspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0