Hej igen vänner!

Nu sitter jag i Furubodas restaurang och har spelat bingo tillsammans med en massa andra sköna lirare. Det blev tyvärr ingen vinst denna gång men det var roligt att delta. Dessförinnan var vi allihop - deltagare, ledare, assistenter och volontärer - i aulan där invigningen ägde rum. Vi fick då bekanta oss med ledarna samt få information om veckan. Naturligtvis kommer jag att uppträda och låten jag kommer att sjunga är, som det nu verkar efter att jag har diskuterat saken med Jörgen och Erik, Celine Dions låt ”If That’s What It Takes”. Jag har definitivt inte lagt Calle Lösnitz’ låtar bakom mig men låtvalet har till stor del att göra med att jag efter den senaste tidens intensiva sångtekniksövande känner att jag vill testa något nytt. Jörgen sa dessutom att han tycker att Erik - som läser till musiklärare på Malmö Musikhögskola - är grymt duktig och det instämmer jag i helt och hållet men vill tillägga att Jörgen är jättebra han också. Under lägerinvigningen fick vi även information om de fyra intressegrupper - Idrott, Ut & Njut, Musik samt Kreativt - som finns att välja mellan. Direkt efter att jag kom hit i eftermiddags skrev jag upp mig i den kreativa gruppen och anmälde givetvis även intresse för programinslaget ”Öppen Scen”. I skrivande stund vet jag inte när framträdandet kommer att äga rum men kommer givetvis att få veta det i god tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0