Låtletande ...

Om 11 dagar vid den här tiden befinner jag mig på Furuboda tillsammans med ett gäng andra sköna lirare. Eftersom det under en av kvällarna kommr att vara "Öppen Scen" så har jag ägnat ganska mycket av min fritid under de senaste veckorna (närmare bestämt sedan jag fick reda på att jag kommit med på lägret) åt att fundera ut vilken låt jag ska sjunga och den processen är långt ifrån över. Både Erik Hyvönen och Jörgen Lithell, som jag känner sedan långt tillbaka, kommer att ingå i ledarteamet så jag kan ju alltid fråga dem. Jag har dock redan listat några låtar så nu gäller det att välja EN av dem att framföra. Låtarna är givetvis valda utifrån kriteriet att passa min röst bra men jag gillar även samtliga låtar väldigt mycket. Just nu väljer jag mellan följande låtar men listan kan komma att utökas: 1. "I Have A Dream" (ABBA) 2. "Helt för dig" (Lydia Lithell) 3. "From This Moment On" (Shania Twain) 4. "Kanhända förrn sol går ner" (Lydia Lithell) 5.. "Om han var här" (från musikalen "Chess") 6. "Don Quijote de la Mancha" (Carl Lösnitz) 7."The Winner Takes It All" (ABBA) Som ni kanske märker så är det lite blandade genrer men saken är den att jag gillar så många olika slag av musik. Lydia Lithell, som är upphovskvinna till ett par av låtalternativen, var förresten kantor i Kumla under de sista åren av sitt liv. Hon föddes 1909 och började skriva sånger redan som ung. Hennes fem barn, av vilka fyra i dag är i livet, är/var faktiskt halvsyskon till den tidigare nämnda Jörgen Lithell. Under programpunkten "Öppen Scen" under förra nyå¨rslägret, sjöng jag och Jörgen Lydia Lithells sång "Jag har valt att göra sällskap" som duet vilket vi båda tyckte var jätteroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0