Sommar,solsken och Furuboda

Hej vänner! Nu är jag på plats på Furuboda och kan bara sammanfatta ankomstdagen som fantastisk. I skrivande stund sitter jag på mitt rum på internatet - som jag delar med Johanna Maletic från Hallstahammar - och bloggar från mobiltelefonen. Nu i eftermiddags när jag hade anlänt till Furuboda och just höll på att packa upp mina tillhörigheter så kom lite otippat ledaren Jörgen Lithell in för att säga hej. Han blev jätteglad när jag visade honom den skiva med Lydia Lithell-sånger som jag köpte i vintras. När jag skriver detta har jag också nyligen - rättare sagt vid kvällsfikat - visat honom, eller snarare läst innantill för honom, det blogginlägg där jag recenserar skivan ”Jag har hört om en stad ovan molnen” där bland andra Jörgens halvsyskon medverkar. Jörgen tyckte att inlägget var väldigt bra skrivet. I ledarteamet ingår förutom en del redan kända personer även en del för mig nya bekantskaper vilket jag tycker är roligt. De intressegrupper som finns att välja mellan är Musik, Ut& Njut, Idrott samt Konstakademin. Det är den sistnämnda jag kommer att välja. Under veckans Solskenstimmar finns även chans för dem som önskar att uppträda och snmälningslistan för detta kommer att sättas upp i receptionen under morgondagen. 
PS. Kan även passa på att bjuda på en episod från kvällen. Det fanns en hel del flugor i matsalen så Jörgen gick runt med en flugsmälla för att bli kvitt så många flugor som möjligt. Jag kunde inte låta bli att fråga hur många flugor han trodde sig ha haft ihjäl och när jag frågade så gissade han på ”fler än 100”. När jag då svarade att Jörgen kunde låta nig sköta statistiken så började han gapskratta :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0