Övning inför Solskenstimmen ...

... är vad jag och lägerledaren Erik Hyvönen ägnade oss åt för cirka en halvtimme sedan. Om jag jämför med förra året - då jag också blev kompad av Erik- så tycker jag att min röst i år är säkrare, att jag kan ta låtens höga toner utan att ta i för mycket. När vi hade övat - vi körde igenom låten två gånger- så var jag jättenöjd vilket även Erik verkade vara. Förra året sjöng jag samma låt men fick då ta i mer för att nå de höga tonerna. Vilken skillnad det var nu när jag faktiskt hade ägnat flera månader den sista tiden åt att öva just på min sångteknik. Vi övade som sagt låten två gånger på raken och jag bad faktiskt om att få pausa efter första gången men vi bara körde på, Erik och jag. Innan jag hittade rätt teknik hade jag ofta ganska ont i halsen efter att ha sjungit låten till Youtube en enda gång. Nu sjöng jag låten två gånger i följd och var inte det minsta ansträngd efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0