Gårdagens Solskenstimme...

... var fantastisk. Allsång och lekar stod naturligtvis på agendan och dessutom sjöng jag ” Du måste finnas”. Det blev otroligt känslosamt och flera gånger under uppträdandet kände jag att jag var på väg att börja gråta. Detta gjorde att jag inte nådde låtens alla höga toner som jag ville men jag var ändå nöjd. När jag hade sjungit färdigt kom Jesper och en annan manlig ledare fram och kramade mig. - Fy vad fint du sjunger! sa Jesper. Själv blev jag så berörd av situationen att jag började gråta. När jag och Erik, som hade kompat mig, talades vid efteråt vid middagen så sa Erik att jag verkligen hade lyckats förmedla låtens känsla. Det blev jag jätteglad av att höra. Även Jörgen verkade vara nöjd även om han sa att han fortfarande föredrar mina tolkningar av Carl Lösnitz’ låtar. Mja, tycker jag, nog för att ”Du måste finnas” är en svårsjungen låt men det är sannerligen inte alla av Calles låtar som är så jättelätta heller. Däremot tycker jag om att sjunga såväl schlager och visor som musikalmusik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0