Övning inför Solskenstimmen

Om knappt två timmar, närmare bestämt klockan fyra, är det dags för lägrets första Solskenstimme som kommer att äga rum vid utescenen. Om vädret någon gång inte skulle vara på vår sida så hålls i stället Solskenstimmen i aulan men det är som sagt inget vi behöver tänka på nu när solen skiner och det är varmt. När jag skriver detta har jag just, tillsammans med lägerledaren Erik Hyvönen, övat den sång jag kommer att sjunga på Solskenstimmen idag. Låten ifråga är "Du Måste Finnas" ur musikalen "Kristina Från Duvemåla. Jag minns att jag sjöng samma låt när jag uppträdde en gång på Solskensvecka 1 2003 men att det då gick betydligt svårare att ta de höga tonerna. Vid övningen nu i eftermiddags gick det dock betydligt bättre så jag siktar på att göra bra ifrån mig på Solskenstimmen. Att Jörgen inte kommer att kompa mig är inget problem, det funkade jättebra när jag sjöng till pianoackompanjemang tyckte jag, vilket även Erik verkade tycka. Det bästa är dock enligt mig att jag nu har lättare att ta de höga tonerna :) Förutom min sång kommer Solskenstimmen att innehålla diverse lekar och tävlingar och så blir det i vanlig ordning allsång. Jag återkommer förhoppningsvis senare med ett nytt inlägg om hur det gick på Solskenstimmen. Ha det bra vänner! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0