Lägrets temadag ...

... har precis avslutats och blev precis som tidigare år en fantastisk tillställning. Dagens stora projekt skulle utmynna i en gemensamt byggd tidsmaskin så efter frukosten samlades alla lägerdeltagare på asfaltplanen vid Konferensgården. Dagen inleddes med att några ledare spelade en sketch i vilken vi bland annat fick se en av de manliga ledarna utklädd till Pippi Långstrump. Sketchens handling bestod i att Pippi, med Professor Kalkyls hjälp, reste i tiden och träffade den store engelske poeten William Shakespeare. När vi hade sett sketchen var det dags att ta itu med dagens projekt. På ett antal bord, som var utställda på asfaltplanen, danns diverse material i form av garner, loppisfynd, aluminiumfolie och vattenfärg för att bara nämna något så det var bara att ge fantasin fritt spelrum. Efter ett tag kom Jörgen och satte sig bredvid mig och frågade om inte han och jag gemensamt skulle ha hand om den kvällsandakt som äger rum i morgon. Jag tackade ja direkt men bad om betänketid för att fundera på eventuell text att läsa/sång att sjunga. Även nu i kväll är det andakt och då är det Johanna Rosén som är ansvarig. Arbetet med materialet till tidsmaskinen varade fram till lunch. Under lunchen funderade jag vidare kring det samtal jag och Jörgen hade haft tidigare under dagen och när jag precis var på väg att lämna matsalen så kom jag på den briljanta lösningen. Alltså gick jag tillbaka in i matsalen där Jörgen lyckligtvis satt kvar.
- Jag har funderat lite på det vi talade om tidigare idag, sa jag. Jag tänkte om din låt "Jag Vill Be" kunde vara något? Ja, för jag tror att den skulle passa jättebra men jag kan tyvärr inte hela texten ...
Jörgen sken upp.
- Naturligtvis! sa han. Texten har jag!
Då blev jag riktigt glad så nu ser jag fram emot inte bara dagens utan även morgondagens andakt.
  På eftermiddagen samlades vi vid pergolan som är som en altan som är belägen invid internatet. Uppgiften var nu att göra om pergolan till en tidsmaskin och använda oss av de saker vi skapat tidigare under dagen. Eftersom inte alla deltagare på samma gång kunde vara med i det arbetet så fick några av oss ett papper på vilket det var skrivet en frågesport med titeln "Furuboda runt på 60 minuter". Det rörde sig helt enkelt om att besvara ett antal frågor om Furuboda, exempelvis "Vad heter Furubodas grundare?" och "Hur många lampor finns i taket vid receptionen?" När vi hade svarat på alla frågor och lämnat in våra frågeformulär till ledarna fick vi veta att svaren kommer att presenteras ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0