Hej vänner ...

... och välkomna till bloggens utsända reporter Linda Wahlgrens första rapport från Solskensvecka 2 2017 på Furuboda :) Precis som de andra deltagarna anlände jag under gårdagen och efter ankomsten var det bara att installera sig på rummet. I år delar jag rum med Johanna Maletic från Hallstahammar vilket jag har gjort under en del tidigare läger och det har fungerat bra. Efter att ha installerat sig på rummet var det att gå runt och tjingsa på alla vänner som det naturligtvis var väldigt roligt att återse. Liksom alla år har även en del nya deltagare hittat hit vilket är jätteroligt. Under lägerinvigningen fick vi en massa information om veckans program och vilka intressegrupper som fanns att välja mellan. Precis som tidigare år har varje deltagare fått skriva upp sig på en intressegruppslista och den lista man skrivit upp sig på är den grupp man sedan tillhör hela veckan. De grupper vi kunde välja bland är Kreativt (vilket är den grupp jag har valt), som kommer att hålla till i Ateljén som tidigare har inhyst Furubodas bibliotek, Kropp & Knopp som är idrottsgruppen, Musikgruppen som kommer att vistas dels i aulan och dels i Musikverkstaden, samt Gott & Blandat som kommer att håla till i träningsköket.
  På kvällarna under lägretkommer en massa roliga program att äga rum. Kvälens program är lägerbål och om vädret är fint kommer detta att äga rum i Friluftsaulan i skogen, annars är vi i den vanliga aulan på folkhögskoleområdet. I eftermiddag är det även dags för lägrets första Solskenstimme och jag hoppas att vädret blir fint så att programmet kan förläggas till utescenen. Under Solskenstimmarna och även under lägerbålet samt den galakväll som kommer att äga rum senare under lägret, kommer programpunkten "Öppen Scen" att äga rum. Jag har naturligtvis anmält mig till detta men vill ännu inte avslöja vilken låt jag kommer att sjunga :) Jag kan dock säga att Jörgen, för första gången på länge, inte kommer att kompa mig i år utan det blir några andra ledare som spelar piano eftersom Jörgen ansåg att "...men då ska det ju vara en pianist som spelar till den låten!". De nya ledarna vet dessutom redan om vad som hände sommaren 2014 när Jörgen kompade mig på en Solskenstimme. Det som hände var att jag fick ont i höften och därför var tvungen att sätta mig ner på scenen.
- Ja, Linda bara föll och jag trodde det var planerat, sa Jörgen. Linda fortsatte bara sjunga och jag fortsatte spela.
  När Jörgen hade sagt detta började han gapskratta men det är inget fel i det anser jag, han har nästan alltid nära till skrattet och det är bara väldigt positivt.
  En positiv sak är dessutom att min kompis Orian Repede från Lomma är på lägret i år. Det var flera år sedan sist vi sågs så det var naturligtvis roligt att ses igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0