Festival ...

... var gårdagskvällens programpunkt och det var ett program som alla verkade helnöjda med. Tanken hade varit att vi skulle vara ute men eftersom det började regna på eftermiddagen ägde Solskenstimmen rum i aulan istället för vid utescenen så därför vågade vi inte riskera att drabbas av dåligt väder utan festivalen ägde helt enkelt rum i folkhögskolebyggnaden dit vi allihop begav oss. Det första som hände var att vi allihop fick varsitt armband av glitterpapper fasthäftat runt handleden och sedan var det fritt fram att välja mellan de olika aktiviteterna. Man kunde ägna sig åt "danseoke", det vill säga via Youtube härma hur en viss artist dansade, eller så kunde man lyssna på Jörgen som underhöll med en massa sköna covers av bland andra ABBA och Elvis Presley. Det fanns också en bar där det serverades läsk och popcorn.
  Tidigare under kvällen hade en andakt ägt rum i andaktsrummet vid aulan. Eftersom jag och Jörgen skulle ha hand om den ikväll så begav jag mig dit strax efter kvällsmaten. Övningen av låten "Jag Vill Be" gick jättebra och både Jörgen och jag var övertygade om att det skulle gå minst lika bra vid andakten. Efter övningen var det fortfarande en halvtimme kvar tills programmet skulle börja så Jörgen och jag gav oss iväg från rummet en stund för att sedan återvända. Just ikväll var det många deltagare som ville besöka andakten och det var ju bara bra. Förutom bön och en reflektion av Jörgen innehöll programmet dels min och Jörgens duett, dels en annan av Jörgens egenskrivna låtar, en ballad med titeln "Ro Hos Dig". Även den låten kan jag så jag kunde inte låta bli att sjunga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0