Solskenstimmen igår ...

...blev precis som alla gånger en fantastisk tillställning med mycket roliga grejer på programmet, bland annat den såpa som lägerledarna har skrivit ihop. Dessutom sjöngs allsång och så var det också dags för mig att framföra Calle Lösnitz' låt "Mäktiga Hamn". Jag hade tidigare bett om att få göra framträdandet sittandes vilket också skedde och det gick fantastiskt bra, Jörgen är ju bara så fantastisk och dessutom är låten jag sjöng väldigt vacker :) Jag måste dock också säga att det kändes jobbigt att framföra låten eftersom jag tillägnade den min äldsta lillebror Mickes bästa vän som gick bort i slutet av förra året efter att i nästan tre år ha kämpat mot cancer. Efter framträdandet fick jag en positiv kommentar från en av mina kompisar, det är nämligen så att en personal som jobbar på hennes boende också gick bort i cancer för en tid sedan och min kompis sa att hon tyckte att det var bra att jag framförde låten. Lite avsides från scenen, åt folkhögskolebyggnaden till, satt en annan av mina kompisar tillsammans med sina föräldrar. Mamman i den familjen - som även hon känner Carl Lösnitz - blev förra året diagnosticerad med bröstcancer och har under året genomgått cellgifts- och strålbehandlingar. Även hon gillade mitt framträdande :) Det var som sagt en fantastisk Solskenstimme, det är en helt underbar stämning när alla sitter tillsammans och sjunger och är glada :)
  Kvällsprogrammet denna dag var "Sväng Om". Vid halv åtta samlades alla i idrottshallen där en rullstolsdansklubb från Kristianstad visade upp olika danser vilket var mycket trevligt och jag tycker att de som visade upp danserna var väldigt duktiga. Därefter kunde de som ville fortsätta till aulan där det var "danseoke", vilket innebar at det spelade dansvideor från Youtube och så skulle man dansa till dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0