Sista dagen på Solskensvecka 2 2015

När detta skrivs har jag precis packat ur rummet och lämnat min rumsnyckel i receptionen. Klovckan halv elva är det lägeravslutning i aulan och sedan kommer förhoppningsvis min taxi vid klockan två.
  Gårdagskvällen ägnades åt "Tidsfest". Det började med att vi allihop samlades vid utescenen där ledarna gjorde entré  utklädda till olika historiska personer. Vi fick bland andra se en missionär från 1930-talet, 1700-talets store kompositör Mozart och två hippies från 1980-talet. Sedan var det fritt fram att gå runt på de olika stationer som satts upp för kvällen. På en station skulle man utgå från olika årtal och påståenden varpå man fick ännu ett påstående och skulle gissa sig fram till om det var samma år, tidigare eller senare än det årtal som närmast kommit på tal. En annan station var "Jukebox" där Jörgen spelade olika låtar. Dessutom fanns det en bar med olika alkoholfria drinkar och så några fler stationer. Klockan nio begav vi oss till aulan där det var disco. Nu är det som sagt snart lägeravslutning och det blir i vanlig ordning sorgligt att lämna alla men jag hoppas att vi ses nästa år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0