Hej igen ...

... och välkomna till min fortsatta rapportering från Furuboda :) Dagen har hittills varit superb. Vi som har valt den kreativa intressegruppen har haft en del olika grejer att välja mellan idag. Man kunde göra en maracas av en plastmugg som fylldes med ris och som man sedan klistrade tyg på, man kunde göra collage av tidningsurklipp eller så kunde man fortsätta med att göra drömfångare. Min drömfångare blev klar redan igår så mitt val föll på att göra collage.
  När detta skrivs är det Solskenstimmen, klockan fyra, som står närmast i tur på programmet och därefter i vanlig ordning middag klockan fem. Kvällsprogrammet idag är lägerbål som kommer att hålla till i Furubodas friluftsaula uppe i skogen. Lägerbålet börjar halv åtta i kväll men redan kvart i sju finns det möjlighet för dem som vill att bege sig upp till Friluftsaulan för en andakt, och det tänker jag göra. Furubodas lägerbål är alltid en spännande tillställning eftersom vi lägerdeltagare aldrig vet i förväg vad som kommer att hända - men ni kan vara säkra på att när jag berättar om lägerbålet här i bloggen så kommer jag att ha en hel del roligt att berätta :)
  Och just det, om allt går väl så kommer jag att uppträda  på Solskenstimmen nu på fredag, det är åtminstone det preliminära beskedet jag har fått av Jörgen. Jag kommer då att framföra låten "Mäktiga Hamn" som Carl Lösnitz har skrivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0