En fantastisk dag ...

...tror jag att lägerdeltagare, -ledare och assistenter skulle beskriva denna dag som. Aktiviteterna som har anordnats har varit väldigt trevliga. Vi i min grupp gick ju, efter att alla lag hade haft en kort samling vid utescenen, ner till gräsplanen vid Konferensgården som vår fjärde av totalt sex stationer.  Vid gräsplanen väntade lägerledaren Christoffer och detta var en vattenstation som började med en stafett där man skulle gå/rulla förbi en hinderbana fram till ett bord där två ledare väntade för att ta emot hinken. Det hela gick ut på att lägerdeltagaren, på sin väg genom hinderbanan skulle ha så mycket vatten som möjligt kvar i hinken när hen var framme vid bordet. Nästa gren på denna station var att kasta vattenballonger på en lägerledare som stod bakom en hålförsedd skärm. Samnmanfattningsvis var detta alltså en blöt station, men väldigt rolig. Nästa station för vår del var i aulan där lägerledaren Karin hade en mycket trevlig stund med meditation, eller avslappning om ni så vill. Den sista stationen vi besökte var utescenen där det knåpades ihop en låt, ganska kort men ändå. Nu väntar middag halv fem - ja, det blir en halvtimme tidigare idag eftersom det ikväll är konsert med Paul Skoog. Denna konsert - som är fantastiskt trevlig - lockar alltid mycket folk utifrån och det kommer säkert att bli så ikväll också, vädret är nämligen på topp och jag hoppas det håller i sig. I morgon kommer jag att rapportera om hur konserten var och kommer då - det vet jag redan nu - att ha en massa positivt att berätta. Ha en fortsatt bra dag alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0