Andakt, lägerbål och övning :)

Igår kväll var det dags för det som säkert många av oss ser som en av lägrets absoluta höjdpunkter, nämligen lägerbålet. Detta program började halv åtta igår kväll i Furubodas friluftsaula uppe i skogen, dock fanns det möjlighet för oss som ville att redan klockan kvart i sju infinna oss vid Furubodas vindskydd för en kort andakt som leddes av lägerledaren Christoffer. När andakten var slut samlades vi allihop i friluftsaulan där kvällens program drog igång. Lägerbålet brukar innehålla allsång, uppträdanden och fantastiskt roliga sketcher och precis så var det även igår kväll. Ännu ett "Öppen Scen"-framträdande levererades, denna gång av Tina Bruzelius som framförde Friends' låt "Lyssna Till Ditt Hjärta". Precis som de som har uppträtt tidigare gjorde hon ett fantastiskt bra nummer. Sedan intogs scenen av ledarna Karin och Kristina som, precis som förra året, var utklädda till siamesiska tvillingar men nu under annat namn, minns inte riktigt vad de kallade sig detta år men jag kan tala om att vi allihop skrattade gott åt deras "expertkunskaper" om bland annat spindlar :) En annan rolig sketch vi fick se handlade om en sjuksköterska (spelad av Karin) som berättade om när hon reste till Island med sitt jobb. Bakom sig på scenen hade hon några andra lägerledare som iscensatte det hon berättade. Man kan säga att Karin framförde berättelsen i fotoform för varje gång hon sa "Klick!" intog de andra ledarna som var med olika positioner och stod helt stilla på scenen. När programmet var slut var det dags att på nytt bege sig till vindskydden där det serverades korv med bröd. Efter alla dessa trevligheter bar det av tillbaka till Furuboda där de som ville kunde dricka te i matsalen. I matsalen befann sig då även Jörgen, som frågade mig om jag redan nu ikväll kunde tänka mig att tillsammans med honom börja öva den låt jag kommer att framföra på den Solskenstimme som äger rum i morgon eftermiddag. Jag tackade ja direkt. Dagen slutade alltså med att vi båda gick till aulan där Jörgen började med att sätta igång den CD-spelare som finns där, för att lyssna igenom låten. Det hela gick fort och vi - eller rättare sagt jag :) - hann sjunga igenom låten ett par gånger, dock utan mikrofon. Trots att vi övade så pass sent - klockan var strax efter tio - så tyckte jag ändå att det gick bra men hoppas att det kommer att gå ännu bättre när jag övar med mikrofon. Dessutom brukar min sångröst inte vara i toppform så pass sent på kvällen men jag tycker ändå att det var ett bra initiativ av Jörgen att öva redan då.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0