Amerikansk kväll på Furuboda :)

Vid sjutiden igår kväll samlades alla lägerdeltagare, ledare, assistenter och volontärer vid Furubodas parkering eftersom där fanns ett antal stationer med amerikansk anknytning. Temat för kvällen var nämligen,) som ni ser av rubriken, "Amerikansk Kväll". Det började med att vi allihop gick igenom "passkontrollen" och fick varsitt "pass" som egentligen var ett papper som en utklädd lägerledare skrev under. Hon liksom alla andra ledare som var med, taalde under kvällen med amerikansk brytning vilket bara gjorde det hela ännu roligare :) På parkeringen var en mängd olika roliga aktiviteter uppställda. Man kunde bland annat testa på att åka i amerikanska bilar vilket jag testade (gjorde för övrigt samma sak även i fjol då första heldagskvällen även då var "Amerikansk Kväll"). En annan station jag testade var "Tre Lika" vilken bestod av tre skålar med fotografiförsedda träplattor som var gömda under/bakom kartonger och skynken. Man skulle ta en träbit i varje skål och försöka få tre likadana bilder. När jag hade fått två bilder av Liberty Statue, det vil säga Frihetsgudinnan, så hoppades jag få en tredje sådan bild i den sista skålen men då fick jag istället en bild med USA:s flagga. På en station gällde det att kasta tennisbollar i hål vilket visade sig vara ganska svårt, men kul :) Nu är det snart dags för mig att på nytt träffa de andra i skapargänget så vi hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0