"Fri Att Tro" ...

... är namnet på en CD-skiva som ABC-kören i Nässjö spelade in för cirka ett och ett halvt år sedan. Kören består av ett trettiotal män och kvinnor, alla pensionärer. Musiken och texterna till skivans sammanlagt nio sånger är skrivna av Carl Lösnitz och eftersom jag är ett minst sagt stort fan av hans musik så har jag sökt efter skivan med ljus och lykta. Tyvärr har ingen affär i Ängelholm haft den till försäljning, men nu har jag faktiskt haft turen att hitta denna skiva på en sida på nätet. Företaget (en musikaffär i Jönköping) som har skivan till försäljning brukar faktiskt bistå en bokhandel här i stan med material. Jag blev såklart jätteglad när jag hittade skivan "Fri Att Tro" på nätet och nu har jag även fått veta att den är skickad hem till mig så förhoppningsvis har jag den i början av nästa vecka. Jag längtar redan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0