Uppträdande på Furuboda :)

 
Detta kort är taget när jag sjöng Calle Lösnitz' Calle Kindboms och Gloria Monténs vackra låt "Die In Your Arms" och jag kan faktiskt säga att det är ett av mina allra bästa minnen från lägret trots att smärtan i min högra höft gjorde att jag en bit in i låten fick sätta mig ner på scenen. Man kan dock säga att jag hade tur eftersom alla jag snackade med efteråt - lägerdeltagare, assistenter, volontärer och lägerledare - trodde att det var planerat. Jörgen Lithell, min fantastiska gitarrist, sa att mitt scenspråk gjorde att jag "fick fram låtens dramaturgi på ett bra sätt". Kanske var mitt scenspråk ett sätt för mig att ignorera smärtan, vad vet jag, men jag hade som sagt tur att ingen märkte något. Låten är dessutom - enligt mig och även enligt Jörgen och  alla som lyssnade - väldigt bra  och därför hade det känts helt fel att avbryta framträdandet på grund av smärtan i höften. Senast jag framförde denna låt var på ett Furubodaläger 2003 och jag vill minnas att det gick bra, nu senast jag framförde den så kändes det dock ... annorlunda. Sommaren 2012 fick jag nämligen veta av Carl Lösnitz att Gloria Montén som skrev låtens text hade avlidit i lungcancer sommaren 2010, och man får faktiskt säga att den vetskapen gjorde att jag fick ett nytt perspektiv på låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0