Uppdatering :) (som kanske blir mitt värsta minne från detta läger:) )

Har ganska precis ätit en mycket god middag bestående av grillat kött (rester från grillbuffén som man kunde köpa den kväll då Paul Skoog spelade för oss) samt blandade grönsaker och potatis. När jag skulle lämna in disken stod  Christoffer (som förra året var lägerledare på Solskensvecka 2 men i år är volontär på samma läger) och diskade allt inlämnat smutsigt porslin, alla glas, koppar och bestick med en slang. Han började småprata med mig och undrade om maten hade smakat bra.
- Ja, det var jättegott som vanligt, sa jag. Dessutom är jag jättenöjd med dagens Solskenstimme. Men nu ser jag fram emot lägerbålet och innan dess blir det förhoppningsvis en lugn kväll.
Då gjorde Christoffer något väldigt oväntat :D Han höjde diskslangen mot mig så att både min handväska och en bit av min skjorta blev blöta. Sedan gapskrattade han:
- Sa du lugn kväll?
:D
Om en dryg timme börjar lägerbålet i Friluftsaulan uppe i skogen och jag vet att vi är många som ser fram emot detta. Man vet aldrig på förhand vad som kommer att hända men en sak är säker och det är att det blir väldigt många skratt. Så helt säkert kommer jag att ha mycket roligt att berätta för er när jag skriver om hur lägerbålskvällen har varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0