Konsert :)

Igår kväll kom det mycket folk utifrån till Furuboda, anledningen var den konsert med Paul Skoog, Leif Axelsson och Wizex som skulle äga rum på kvällen. Någon timme innan konserten skulle ta sin början stötte jag ihop med Paul.
- Hej Linda, sa han. Calle hälsar, jag pratade med honom i telefon igår och han skulle gå på Rolling Stones-konsert.
- Kul, sa jag. Hälsa tillbaka!
Konserten skulle börja halv åtta men redan klockan sju var det fullt med folk framför utescenen. Det första som hände var lotteridragning eftersom det var många som hade köpt lotter. När priserna var utdelade drog konserten igång. Paul Skoog och Leif Axelsson inledde med att spela några låtar, vi fick bland annat höra Evert Taubes fina visa "Linnea" och Paul spelade "Längtan Till Furuboda" som han själv och Carl Lösnitz har skrivit tillsammans. Därefter var det dags för Wizex att ta över scenen. De tidigare konserter jag har sett med Wizex har varit jättebra och det var även denna konsert där vi fick höra låtar från olika decennier. En sak som lockade fram många skratt från publiken var när sångerskan Anna Sköld intog scenen iförd kappa och hatt och sjöng en version av Gustaf Frödings dikt "Det Var Dans Bort I Vägen" som fått helt ny text. Sammantaget tycker jag att konserten var jättebra.
  Lite senare på kvällen samlades jag, Micki, Orian och några andra i Spelhålan på Björkebo för att spela Singstar eftersom Micki hade med sig en del skivor. Jag framförde först Fames "Give Me Your Love" och sedan ABBA:s "The Winner Takes It All". Mickis ena assistent sa att "det är ett privilegium att få höra dig sjunga Linda!" ... tack för det :D Alla som ställde upp gjorde för övrigt bra ifrån sig.
 Dagens program är "Temadag" och med tanke på lägertemat så är det ganska säkert att det kommer att handla om färger. Återkommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0