Gårdagskvällens lägerbål ...

... blev en mycket trevlig och rolig tillställning. Enligt mig ochj många andra är lägerbålet en av Solskensveckans absoluta höjdpunkter. Som lägerdeltagare vet man liksom aldrig vad som kommer att hända men det som är säkert är att det blir mycket skratt och precis så blev det även i går kväll. Vi var några stycken som i god tid började dra oss mot Friluftsaulan uppe i skogen - för att få en bra plats. Efter hand började folk strömma in och när alla var på plats drog programmet igång. Det blev allsång och roliga uppträdanden. När vi hade hunnit en bit in i programmet fick vi veta att vi hade Furubodas egna expert "Arne Banarne" på besök (det visade sig att det var Karin och Kristina som klätt ut sig till siamesiska tvillingar med hjälp av en alldeles för stor jacka. Innan Arne Banarne gjorde entre´fick vi i publikn enas om vad denna Arne Banarne skulle ha som expertämne. Några av de ämnen som kom upp var sport, musik och glass och det blev det sistnämnda. När Arne Banarne skulle besvara de frågor som kom upp tittade Karin och Kristina på varandra och sa samma sak samtidigt. Det kunde låta så här:
Lägerledaren: Hur gör man glass?
Karin och Kristina/Arne Banarne:- Man tar en get och (...)
  Ja, jag minns inte exakt allt de sa där en vill poängtera att vi alla skrattade gott. När programmet i aulan var avslutat var det dags att gå tillbaka till Furuboda. Lite senare på kvällen spelade jag och några kompisar Singstar på Björkebo. Under den stunden framfördes mycket bra musik. När jag ville sjunga "Give Me Your Love" ihop med Orian så tvekade han först men till slut gick han med på det. Så nu har jag sjungit duett med honom (dessutom een av Calle Lösnitz' låtar) och det var en trevlig upplevelse, han sjunger faktiskt väldigt bra även om han inte tror det själv :)
  När detta skrivs är det snart dags för de siata intressegruppsträffarna och jag vet att vi i den kreativa gruppen ska ner till Strandstugan så jag kommer att hämta min elmoped innan vi samlas i ateljén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0