"Die In Your Arms"

När jag skriver detta är dagens kvällsmat just intagen och innan dess var det Solskenstimme. Till saken hör att jag ju igår skrev upp mig på liustan över de deltagre som ville uppträda, och strax efter lunch idag fick jag reda på att det redan var vid dagens Solskenstimme jag skulle uppträda, eftersom Jörgen hade tagit ut ackorden till låten. Så det blev övning, dock ganska tätt inpå Solskenstimmen eftersom Jörgen hade hand om en deltagaraktivitet. Vid fyratiden samlades vi allihop vid utescenen och det visade sig att mitt nummer var placerat ganska tidigt i programmet. Låten jag sjöng, "Die In Your Arms" av Carl Lösnitz, Calle Kindbom och Gloria Montén, är en countryballad om kärlek och Carl Lösnitz spelade in den på sitt soloalbum "Tio Spår" som gavs ut för tolv år sedan. Tyvärr hade jag ganska ont i min höft vilket gjorde att jag en bit in i låten fick sätta mig ner på scenen - men jag har faktiskt fått höra från flera stycken som lyssnade att de tolkade det som att det ingickm i låtens koreografi - där ser man. Om sanningen ska fram så var jag själv jättenöjd med mitt uppträdande :) Nu är det en stund kvar til kvällsprogrammet som är "Amerikakväll", vet inte så mycket om det men tror att det blir en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0