Dag 2 på Solskensvecka 2 2014

Än så länge har vädret här varit fint :) Nu i förmiddags drog de olika intressegrupperna igång. Jag har ju valt skapande och vår första träff bestod i att göra mobiler (snackar alltså nu om sådana snygga tingestar som kan hängas upp till prydnad exempelvis ovanför sängen). Vi gick tillväga på det sättet att man först gjorde en stomme av ståltråd som man formade till en ring och virade plastband eller tygband runt. Sedan var det fritt fram att välja vad man ville ha hängande i sin egen mobil, för att ta ett exempel så kunde man göra pärlfigurer (sådana man först lägger på pärlplattor och sedan stryker på med ett strykjärn med smörgåspapper emellan) och det var det jag valde. Andra saker man kunde hänga i sin mobil var exempelvis snäckskal.
  Och just det - jag har ju också anmält intresse för att uppträda vid något av de tillfällen som ges under lägret. Nytt för i år är att det lägerevenemang som kallas "Öppen Scen" i år är utspritt över hela veckan. Därför är det vid receptionen uppsatt en lista där man kan skriva upp sig om man vill uppträda. Jag har inte skrivit upp mig - skojade bara, jag HAR skrivit upp mig! :) Därför har jag även snackat med Jörgen som är en av de ledare som är ansvariga för musikgruppen och han har även fått skivan där den låt ingår som jag ska sjunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0