Blev faktiskt överraskad igår ...

... när jag kollade Youtube. Det är nämligen så att min käre vän Paul Skoog har fixat ett eget konto för att kunna lägga upp låtar som han har spelat in, så att andra kan lyssna. I skrivande stund är endast fem låtar upplagda på Youtube men fler kommer säkert att tillkomma efter hand. Samtliga fem låtar är från skivan "Furuboda I Mitt Hjärta" som kom ut 2010. Det är en dubbel-CD där den ena skivan innehåller nya och gamla visor skrivna av bland andra Carl Lösnitz, Paul Skoog och Thore Skogman, och den andra skivan innehåller läsarsånger som är en typ av religiös musik. Enligt mig är båda skivorna mycket välgjorda.
  Och just det, jag såg ju Melodifestivalens final igår kväll och måste säga att det var spännande värre att följa omröstningen. Att Robin Stjernberg till slut stod som den lycklige vinnaren blev jag ju jätteglad för, dels för att han är en alldeles lysande artist och dels för att han har gått i den gymnasieskola (Christian IV:s gymnasium i Kristianstad) där även jag har gått.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0