Strandstugemys ...

... var det dags för även nu i förmiddags för oss som tillhörde intressegrupperna Skapande samt Ut & Njut. Båda grupperna begav sig till strandstugan och eftersom det var ganska kallt var det tur att huset var öppet så att man kunde sitta inomhus och skapa om man så ville. Vi i gruppen Skapande ägnade oss åt att antingen tillverka jongleringsbollar inför morgondagens temadag eller att måla akvarell. Två akvareller hann jag måla innan det var dags att återvända till Furuboda. I vanliga fall när jag målar brukar jag börja med att skissa upp motivet och sedan färglägga, nu fanns det dock inga blyertspennor så det blev att använda enbart penslar och det gick bra det också. Målningarna jag gjorde föreställde dels Strandstugan på avstånd, dels en vas med gerbera och jag blev nöjd med båda målningarna.
I eftermiddag blir det ingen Solskenstimme eftersom middagen börjar redan vid 16:30. Att schemat är ändrat beror på att Paul Skoog och tjejtrion MICS kommer och underhåller oss och då brukar det även komma mycket folk utifrån som passar på att äta grillbuffé. Jag tror det blir en toppenkväll, bara vädret håller i sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0