Strandstugemys och karaoke :)

VId halv åtta igår samlades alla deltagare i sina respektive grupper vid utescenen. (Eftersom lägret har cirkustema har alla grupper cirkusnamn: Trollkarlarna, Akrobaterna, Clownerna, Svärdslukarna, lindansarna och Jonglörerna.) Vad som nu skulle ske var att alla grupper fick ett papper med ett antal uppgifter som skulle lösas, typ "Samla 30 kottar" eller "Sjung en sång för en ledare". Det var tillåtet att försöka uppgifterna när man var på väg ner till Strandstugan så snart var alla på väg. Väl nere vid stranden fick vi lyssna till en konsert där ledaren Jörgen sjöng och spelade gitarr. Vi fick bland annat lyssna till Tomas Ledins låt "Du Kan Lita På Mig", och som alltid när det gäller kvällsprogram på Furuboda var det mycket trevligt att vara samlade sådär.. När konserten var över begav vi oss tillbaka till Furuboda.
  I matsalen blev det nu karaoke för dem som ville, tyvärr uteblev ganska många men det var åtminstone en del folk som samlades i matsalen. Kvällens karaoke bestod inte i att sjunga till musik från skivor utan det var fritt fram att välja låtar från Youtube. Det var bland annat några deltagare som sjöng ABBA-musik. Jag var uppe på scenen två gånger. Första gången sjöng jag kupletten "Den Saltaste Bönan I Stan" som är ett revynummer från 1950-talet och som mest förknippas med skådespelerskan Annalisa Ericson. Eftersom jag mest sjunger schlagers, visor och musikallåtar när jag uppträder är kanske nämnda låt inget man förknippar med mig, men det var precis så jag ville ha det - att jag skulle överraska publiken och det verkade jag ha gjort också. Dessutom hade jag själv väldigt roligt på scenen :) Andra gången jag uppträdde blev det balladen "Så Speglas Kärleken" som bandet Helene & Gänget har spelat in och som Calle Lösnitz har varit med och skrivit. Också detta uppträdande gick bra tyckte jag, nu rörde det sig dessutom om en låt av ett slag som publiken är van vid att jag sjunger. Senare sa lägerdeltagaren Micki Granaths assistent Pozo till mig att han tycker det är roligt att jag ofta väljer att sjunga låtar som inte är så kända och det blev jag ju glad av att höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0