Dag 2 på Solskensvecka 2 2013

När jag skriver detta har jag precis varit i matsalen och ätit frukost och snackat med några vänner. Vid halv elva nu på förmidagen drar de så kallade intressegrupperna igång. De grupper lägerdeltagarna har kunnat välja mellan är Musik, Ut  & Njut (som ni förstår av namnet håller denna grupp till utomhus), Idrott, Kreativ Samtalsgrupp (vilken bara hade två anmälda deltagare när jag kollade listorna) samt Skapande, och det är den sistnämnda gruppen jag kommer att välja.
 Igår eftermiddag snackade jag även med lägerledaren Jörgen om att jag vill uppträda på en Solskenstimme. Låten jag i så fall kommer att sjunga är en visa med titeln "Vänner" som Calle Lösnitz skrev till Paul Skoog år 2000. Nu har Jörgen fått skivan där låten ingår och så får vi se vilken dag det blir jag uppträder. Jag älskar den låten och har sjungit den en gång tidigare på Furuboda, närmare bestämt på en Solskenstimme på Solskensvecka 1 2001.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0