Påskfirande hos mamma

Måste ju berätta lite om min superba påskaftonseftermiddag som firades hemma hos mamma i Vejbystrand :) Vid kvart i fyra på påskaftons eftermiddag blev jag hämtad av Lisa, Anton, Mira och William. Väl hemma hos mamma - där även Mikael, Caroline, Matilda och Linus var med - blev det en delikat middag i form av lammstek, potatis och sallad. Till efterrätt blev det en otroligt god citronmarängpaj som Lisa hade bakat. Sedan sattes mammas dator igång eftersom Lisa hade lovat att hjälpa mig med att lägga upp ett antal bilder på Facebook. Senast ag lade upp bilder rörde det sig om en massa fotografier från min senaste vistelse på Furuboda, denna ång hade jag dock bara nio stycken bilder som jag ville lägga upp på Facebook. Samtliga av dessa bilder var fotografier jag har tagit av egenhändigt skapade målningar i akryl, olja och akvarell. När bilderna var upplagda på Facebook satte jag och Mira oss i vardagsrummet för att titta i gamla fotoalbum. Jag visade Mira en bild på mig och Nallegrisen och berättade att jag hade fått Nallegrisen av min morfar när jag var liten.
- Är din morfar död nu? ville Mira veta.
- Ja, han är död, sa jag. Nallegrisen är det finaste jag har fått av honom.
Jag hade faktiskt också köpt varsin påskpresent till Mira och William. Mira fick en ask tuschpennor medan William fick kritor och båda blev glada. Moster älskar er <3 Lite senare på kvällen fick jag skjuts med Lisa, Anton, Mira och William tillbaka till Ängelholm och på vägen lämnade vi Caroline vid stationen eftersom hon skulle ta tåget till Lund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0