30 december

Den 7 januari nästa år ska jag börja praktisera på ett kontor i Rebbelberga. Jag har vetat om detta ett tag men det känns så himla bra att det nu är fixat. Jag kommer att börja arbeta halvtid, mellan 8:00 och 12:00 fem dagar i veckan och om det går bra - vilket jag kommer att göra allt för att det ska - så finns det möjlighet att öka den tiden.
  Julaftonen frades hemma hos Lisa, Anton, Mira och William i Björkhagen. Förutom mig och familjen Wahlgren/Jonkman så var Mikael, Matilda, Linus samt Antons föräldrar där. Vi började med att dricka glögg, äta kakor och tiotta på "Kalle Anka Och Hans Vänner Önskar God Jul". När programmet nästan var slut kom tomten och delade ut några julklappar. Tomtebesöket ägde rum tidigare i år än vad det har gjort någon julafton tidigare som jag kan minnas - det vanliga har nämligen annars varit att tomten inte besöker oss förrän framåt halv sex när vi har ätit julmat. Jag blev glad för de julklappar jag fick och de julklappar jag gav blev också väl mottagna, bland annat så fick Mikael en bok med recept på grytor och gratänger medan Mira och William fick varsin akryltavla som jag hade målat, Jag hade låtit succén från 2010 gå i repris genom att än en gång måla tablettaskmotiv med mottagarens namn. 2010 fick William en ZOO-tavla medan Mira fick Tutti Frutti, i år fick William Pim Pim medan Mira fick en tavla med Fruxo-motiv, dock hade Fruxo-asken ett annorlunda utseende när jag var barn än vad den har idag och det var den designen jag utgick från när jag målade Miras tavla. Själv fick jag bland annat en snygg vinröd kofta samt en roman, "Stockholm Rosé" som är skriven av Sophia Wolf Lösnitz - om efternamnet låter bekant beror det på att hon är dotter till Calle :) Har i skrivande stund hunnit läsa ungefär halvvägs i boken och tycker faktiskt att den är riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0