23 december

För ett par timmar sedan om jag hem efter att, tillsammans med syskon, syskonbarn samt Mickes flickvän Caroline, varit hos pappa, Cia och Johan för ett tidigt julfirande. Det började med en superb middag i form av en fläskkötts- och bacongryta serverad med pennemakaroner. Efter maten samaldes vi i vardagsrummet för att öppna ¨årets första julklappar. Av pappa och Cia fick jag en ny tjock madrass till sängen eftersom den madrass jag har nu är ganska uttjänt. Jag gav pappa och Cia en bok med tapasrecept och den blev de glada för. Johan som fyller år på juldagen fick av mig ett set med en glöggmugg  och en skål och också han blev glad. Dessuytom hade jag köpt en present, en vävram med tillhörande garn, till Mira som fyllde fem år i onsdags och hon blev jätteglad för min present. Efter paketöppnandet var det dags för efterrätt i form av marängsviss. Dessutom hade jag bakat kladdkakemuffins som alla fick varsin av. När det var dags att bege sig hemåt snöade det utav bara den så pappa följde med mig hela vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0