Långfredag

Är precis hemkommen efter att ha haft en del kul tillsammans med en jämngammal kompis som bor i samma hus som jag. Vi hade inget speciellt att göra så vi bestämde oss för att gå in till centrum och beställa mat från restaurangen "Thai Asia" som ligger nere vid torget. Min kompis valde att äta kyckling med nudlar medan jag valde räkor med ris och chilisås. Dock tog det cirka tjugo minuter innan maten var färdig för att ta med sig hem så vi gick och satte oss på torget. När maten var färdig var det bara att ge sig iväg hem och jag kan tala om att maten var jättegod. Att äta på restaurang är något jag numera unnar mig ytterst sällan så det var kul med lite variation.
  I morgon är det påskafton och då har jag blivit hembjuden till mamma för att, som traditionen är varje år, äta lammstek. Min äldsta lillebror är nu precis hemkommen från sin tre månader långa vistelse i Australien och jag har hunnit snacka med honom i telefon. Har även fått veta att Lisa, Mira och William kommer hem till mamma för att äta i morgon så det ska bli kul att träffa dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0