21 mars

Utflykten tillsammans med pappa i torsdags blev riktigt trevlig - det är ju alltid kul att komma iväg och se mer än bara Ängelholm :) Det blev en tur till en golfkrog i Grevie där det varje dag finns två "Dagens rätt" att välja mellan. I dag var alternativen ärtsoppa (eftersom det var torsdag) eller slottsstek. Både pappa ochjag bestämde oss för slottsstek, och dessutom fanns det även en väldigt fin salladsbuffé. Efter maten blev det en kopp kaffe och en liten kaka innan det var dags att bege sig vidare. Eftersom jag just i dag skulle veckohandla körde pappa mig till Maxi så att jag fick veckans inköp gjorda.
  När detta skrivs har jag ätit lunch efter att ha jobbat en hel del med uppsatsen. Som jag har sagt i ett tidigare inlägg är det i morgon dags för ett besök på Språk- och litteraturcentrum igen och därför känns det extra bra att ha ägnat helgen åt uppsatsjobb i den utsträckning jag faktiskt har gjort.
  På påskdagen, den 4 april, blir det ett besök i Vejbystrand eftersom min lille systerson William ska döpas i Barkåkra kyrka. Om jag kan och hinner nästa vecka så blir det därför ett besök på Åhléns för att köpa doppresent - har redan nu bestämt vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0