Nyårsfirande

Eftersom Lisa och hennes familj skulle fira nyår på annat håll - hemma hos sig - så blev det jag och de tre yngsta syskonen samt en av Mikaels klasskamrater som samlades hemma hos mamma för att äta gott och umgås under årets sista timmar. Under alla år jag har firat nyår med mamma har traditionen varit att äta köttfondue, ris och sallad. Så blev det även i år, och vi satt vid bordet så länge att jag tyvärr missade "Grevinnan och betjänten" :( men vi hade trevligt ändå. Till efterrätt blev det en mycket god cheesecake med hallon samt kaffe för de som ville det (det var dock bara mamma och jag som drack kaffe). Sedan var det dags för Mikael och hans kompis att ge sig in till stan eftersom de skulle på fest. När tolvslaget närmade sig och det var dags för oss om var kvar hemma att gå ut för att titta på fyrverkerierna visade det sig att det var elva minusgrader ute. Eftersom jag tyckte att det blev för kallt så följde jag skådespelet från köksfönstret. Ungefär vid halv ett gick jag och la mig i Linus' före detta sovrum där mamma hade fixat fram en madrass. När jag giock upp på nyårsdagens morgon visade det sig att mamma redan hade varit uppe några timmar och även hunnit äta frukost men jag hann ändå få i mig ett par mackor och en kopp kaffe innan det var dags att återvända till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0