Julen över för den här gången ...

I dag passade jag på att städa undan julen. De elektriska ljusstakarna åkte ner i sina kartonger och samma väg åkte även plastgranen som jag passade på att klä av redan i går kväll. Alla juldukar och prydnadssaker är undanlagda till nästa gång det är dags att ta fram dem. Om ni frågar mig så tycker jag att det sämsta med julen är att den är över så fort.
  Ska sanningen fram så känns det dock just nu bara bra att ovanstående är gjort, kanske på grund av att jag tyvärr inte har hunnit njuta så mycket av jul och nyårshelgen som jag annars brukar göra. De hemtentor som har gjorts över jul har mer eller mindre snurrat i huvudet nästan hela tiden - och framför allt de senaste dagarna har jag ägnat mig åt dem för att få dem färdiga. Den första - engelskspråkiga - skickade jag in i god tid innan den skulle vara inne, medan den andra - som skrivs på svenska och som jag trots det upplever som den svåraste av dem - kommer att skickas in inom de närmaste dagarna, dock senast söndag eftermiddag men sannolikt innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0