Hemtentor ...

Att man har föreläsningsfria dagar över jul och nyår behöver inte alls betyda att ens dagar är fria från skolarbete. Vad jag har sysselsatt mig med under dessa dagar, faktiskt ända från den 18 december då vi hade sista föreläsningen innan jul, är skrivande av två (!) hemtentor. Den ena, i delkursen "Världens språk" skrevs helt på engelska och ska vara inlämnad senast den tionde januari. Jag lämnade in denna tenta på nyårsdagen och måste säga att jag kände mig mycket säkrare med den än med den svenskspråkiga tenta i kursen "Språkinlärning hos barn och vuxna" som jag nu sliter med. Precis som den engelskspråkiga tentan innehåller språkinlärningstentan fyra frågor och tyvärr upplever jag två av dessa som väldigt otydligt formulerade - men jag har inte desto mindre tagit itu med dem. Om inte annat får jag väl skriva det till läraren när tentan ska lämnas in, att jag kände mig väldigt osäker på dessa två frågor - men någon gång ska det ju vara svårt också :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0