Uppsatshandledning igen ...

Var i Lund i eftermiddags igen för jag vet inte vilken gång i ordningen. Anledningen till att jag strax efter elva infann mig på Språk- och Litteraturcentrum var att det i dag var dags för möte med uppsatshandledaren (igen ...). När jag anlände till skolan hade jag dock gott om tid innan mötet skulle äga rum så vad jag gjorde var att köpa en baguette med salami och brieost som jag åt innan jag satte mig i biblioteket för att kolla om det stod något intressant i dagstidningarna. När klockan närmade sig ett var det bara att ta hissen upp på tredje våningen där min handledare har sitt arbetsrum, och som alltid är fallet innan handledningsträffar var jag ganska nervös för hur mötet skulle förlöpa, vad handledaren skulle säga osv osv. Dock visade det sig återigen att jag hade tagit ut lite väl mycket nederlag i förskott, jag behöver visserligen fortfarande fila på textens struktur men det rör sig nu bara om små ändringar - som jag å andra sidan inte tänker ta itu med förrän efter helgen. Just att texten har en tydlig struktur är något som det är väldigt noga med när man skriver uppsats på Språk- och Litteraturcentrum vid Lunds universitet - och även om det är svårt så tycker jag faktiskt att man ska känna sig duktig när man väl har tagit sig så långt att man inom en inte alltför avlägsen framtid ska lägga fram C-uppsatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0