Lingvistikkursen avslutad - nu är man såå nära slutet :)

Fick ett mycket roligt besked tidigare i veckan via min mail. Det är nämligen så att den lärare som har varit huvudansvarig för lingvistikkursen nu äntligen har rättat de sista hemtentorna i lingvistik, alltså de tentor vi skrev i språkinlärningskursen. Detta innebär alltså att lingvistikkursen i sin helhet nu är avslutad - så för min del är det bara  självstudiekursen i dialektologi och - förhoppningsvis!!! - kandidatuppsatsen i svenska kvar innan jag har en kandidatexamen. För mig innebar beskedet om det slutliga betyget på lingvistikkursen bara att jag än en gång fick svart på vitt att jag besitter en något för stor förmåga att ta ut nederlag även i de fall då detta definitivt inte är befogat - och det visade sig inte vara det den här gången heller. Jag fick nämligen - tvärtemot vad jag trodde - VG på tentan i språkinlärning och eftersom jag nu har VG på 22,5 av kursens 30 högskolepoäng så fick jag VG på kursen som  helhet. Vad säger ni - ska vi lägga i femmans växel och köra sista biten också? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0