Gott Nytt År!

Nu återstår bara drygt tolv timmar av 2010. Ska snart ge mig ut på stan en runda bara för att det är kul att komma ut lite. Kvällen kommer att spenderas hos mamma i Vejbystrand, så det blir i vanlig ordning fonduekäk (en tradition varje nyårsafton på Hökvägen 4...) samt kanske, om tid och tillfälle ges, att man sätter sig och kollar på "Grevinnan och betjänten".
  Kom på att jag inte har bloggat sedan julafton så här kommer en kort resumé. Enligt mig blev julaftonen precis så bra som jag hade hoppats på - om inte bättre. Jag fick bland annat ett presentkort på klippning hos den frisör jag går hos här i Ängelholm (skönt att för en gångs skull slippa lägga ut kontanter ...:)) och en mörkgrå kofta som kommer att passa perfekt till de mörka jeans som redan finns i min garderob. Vidare fick jag, precis som förra julen, en tremånaders prenumeration på Nordvästra Skånes Tidningar. De julklappar jag gav bort blev väldigt uppskattade, speciellt de akrylmålningar jag hade gjort till Linus, Mira och William.
  Det blev besök hos Lisa inte bara på julafton utan även nu i måndags. Min plastfarmor fyllde nämligen 70 på annandagen så alla syskon, min halvsyster, familjen Wahlgren/Jonkman och naturligtvis pappa, Cia, farfar och min plastfarmor samlades på Fåralyckevägen 20 för att äta äppelpaj och ha det trevligt. Lisa, Anton, Mira och William kommer att fira nyår tillsammans med några vänner så jag får väl säga Gott Nytt År till er också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0