God Jul!

God Jul alla bloggläsare!

Kände för att slänga in ett blogginlägg ändå när man nu fick låna pappas dator. Gårdagseftermiddagen och -kvällen blev hur trevliga som helst så jag siktar på att hela den här dagen ska bli lika trevlig. Gårdagen bjöd på mumsig trerättersmeny - rökt lax, marinerad kyckling med potatisgratäng samt marängsviss - följt av det första av två julklappsöppningstillfällen - det "riktiga" julklappsöppnandet äger ju för resten av familjen rum hos Lisa, Anton, Mira och ´William nu i eftermiddag. Igår fick jag en mycket snygg grå kofta som jag blev jätteglad för - en kofta var nämligen precis vad jag hade önskat mig. Dessutom fick Mira sin födelsedagspresent från mig vid julklappsöppnandet igår, det var den klassiska boken "Kattresan" av Ivar Arosenius.
  Vid tiotiden i morse var det tänkt att jag och pappa skulle åka upp till min halvsyster Nina i Halmstad för att lämna en blomma och önska god jul. Blomman blev köpt men tyvärr fick vi vända en bit in i Båstads kommun eftersom det var något för halt på vägen -enligt pappa var det det värsta väglag han har varit med om någon gång. Så vi fick vända tillbaka till Magnarp och pappa fick ringa Nina och önska god jul på det sättet. Nu väntar vi på att klockan ska närma sig två så att jag kan ge mig iväg till Lisa och Anton för en - får vi hoppas - trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0