Solskenstimme

I dag var det dags för lägrets första Solskenstimme. Antalet Solskenstimmar är ovanligt få - tre stycken - på det här årets läger, dels på grund av att en del eftermiddagar är ägnade åt annat, dels på grund av att lägret är en dag kortare än vanligt.
  Allt  började som vanligt med att vi allihop sjöng Solskenstimmelåten. Därefter fick två lägerledare och en assistent komma fram och sätta sig på tre stolar nedanför scenen. Under lekens gång kallades ett antal personer fram för att utföra uppdrag, som att försöka få en gummisnodd runt halsen enbart med hjälp av munrörelser (låter brutalt, jag vet ...). Det gällde för ledarna och assistenten att gissa vem som lyckades med de olika uppdragen (förutsättningen var dock att alla tre personerna inte gissade på samma person. Den eller de somgissade fel fick vid första feler ett glas vatten över sig. Mängden vatten man råkade ut för ökades efter hand och till slut kom tre ledare upp på scenen med varsin pyts med vatten. Dock var det så att "i den här leken är alla förlorare", så det hela slutade med att tre blöta personer lämnade scenen.
  En annan av programmets punkter var "Intervju", där tre delötagare kallades upp för att bli intervjuade. Frågorna som skulle besvaras gällde olika alternativ som skulle väljas, typ "Gillar du ABBA eller Beatles bäst?". När Solskenstimmen närmade sig sitt slut var det dags för mig att framföramitt nummer. Jag hade övat ihop med Cecilia bara en knapp halvtimme innan Solskenstimmen tog sin början. Vid nästan alla tidiagre sångframträdanden jag har gjort på Furuboda så har jag fått låna ut skivan där den aktuella låten ingår till den lägerledare som ska kompa mig. Den här gången hade dock Cecilia letat upp låten på nätet - vilket kan ha att göra med att det är en ganska känd låt. Enligt mig gick det bra att repetera och det gick också bra när jag framförde låten inför publik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0