Sista intressegruppsträffen

Fan vad detta läger har gått fort! Kan bero på att lägret är en dag kortare i år än vad det brukar vara (detsamma gäller Solskensvecka 1 som i år var nio i stället för tio dagar). Hoppas att ordningen är återställd nästa år :)
  I dag är det dags för sista träffen i intressegrupperna. För oss om har skapande är det påtning som står på programmet. För er som kanske inte vet så innebär påtning typ fingervirkning med två trådar eller band (vi kommer att använda plastband men om det går bra så kommer jag kanske att testa med garn när jag har kommit hem) och med hjälp av fyra fingrar. Trådarna eller banden flätas sedan i en speciell ordning. Jag skulle tro att det kan vara lätt att göra fel i början, men allt är ju svårt innan man har lärt sig. Sedan är det kanske bra att testa just med band, innan man har fått in tekniken. Är för övrigt väldigt nöjd med samtliga mina alster som jag har skapat och det blir kul att ta hem allting, får se om det blir något av påtningen men det blir det säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0