Lägrets knäppaste kommentar ...

... är enligt mig den jag fick av Johan Thorsell (assistent till en av deltagarna) nu i eftermiddags.
  Det har alltså varit temadag i dag, temat var "Drömmar" och det hela började efter frukost med att vi, efter den inledande gemensamma samlingen i aulan, samlades i grupper som lägerledarna hade satt ihop. För min del innebar det att i en och en halv timme sitta i ateljén vid biblioteket och diskutera vilka drömmar man har/har haft, om man har lyckats förverkliga några av dessa drömmar etc. Efter lunch var det dags att gå runt till de tre stationer man har fått välja. Jag började med "Drömtydning" i skolbyggnaden, och det gjorde även bland andra Alexander Rydberg vars assistent var Johan Thorsell. Drömtydning gick ut på att vi en och en gick in till en av lägerledarna och berättade om någon dröm vi haft, nyligen eller längre bak i tiden. Jag brukar ibland drömma om folk jag lärt känna genom Furuboda, och dessa drömmar är ofta mer eller mindre konstiga. Enligt lägerledaren som fick höra allting beror mina återkommande drömmar om Furubodafolket på att jag har en bra relation med dem. När jag kom ut satt Alexander och Johan i korridoren.
- Fick du reda på om du var mentalsjuk, eller? frågade Johan.
Han sa det med glimten i ögat så jag tror inte att han menade något illa med det, men om fallet hade varit att vi inte är så bra kompisar som vi är så hade jag blivit arg på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0