Grodor & Körslaget

I går kväll när jag skulle gå och lägga mig och kom in genom en av internatets självöppnande dörrar så hoppade en GRODA (!!!) in framför mina fötter. Det hör inte till vanligheterna att man hittar grodor inomhus - såvida man inte har dem som husdjur :) Just då råkade dock en av nattpersonalen gå förbi och han vågade faktiskt ta i grodan och släppte ut den.
   Dagens kvällsaktivitet är lägerbålet i Friluftsaulan. Lägerbålet är enligt mig, och säkert enligt många andra, en av lägrets höjdpunkter, och just i år kommer vi deltagare att vara mycket delaktiga. Nu i eftermiddags hade vi nämligen ´"Körslaget" som aktivitet. För det första har varje grupp fått välja en låt från sitt respektive årtionde, och vi i 90-talsgruppen har valt Carolas "Fångad av en stormvind". Utifrån detta har vi nu under eftermiddagen gått runt på fyra olika stationer, då vi har fått öva låten till musik, öva koreografi, välja scenkläder från förrådet i Fritidslandet samt måla en scenbakgrund (akvarell på lakan). När det gäller den låt vi i 90-talet har valt så är jag en av tre som sjunger en bit solo (som assistenten till en av lägerdeltagarna sa: "Du sjunger ju bra Linda, då kan ju du ta solobiten", och så blev det ju :)) Jag tror att kvällens lägerbål som vanligt kommer att bli en rolig tillställning, känner jag ledarna rätt så har de säkert hittat på något roligt utöver "Körslaget". Lägerbålet är dock inte det enda roliga vi har att se fram emot i kväll, det är nämligen också disco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0