Arbetslivsresurs ...

Skriver detta från bibblan eftersom min dator är död :(
  Jag ingår nu, tillsammans med ett tiotal andra personer, i ett slags "projekt" eller vad man ska kalla det, för personer som av en eller annan anledning står långt ifrån arbetsmarknaden och som behöver stöd för att komma tillbaka. Detta innebär viosserligen att jag kommer att gå på A-kassa under en period, men just nu känns faktiskt inkomsten som det sekundära, det viktiga är att komma ut och göra något. Vi är alltså ett drygt tiotal personer som träffas på Arbetslivsresurs i  Helsingborg för att diskutera, göra gruppövningar och andra saker. Just nu är det två träffar i vbeckan som gäller och varje sådant pass är. inklusive rast, tre timmar långt. Varje gång vi träffas får vi även ut en uppgift som görs individuellt till följande träff. Den senaste träffen var i går. och den hemuppgift vi då fick var en "intresseprofil" - en stencil med alternativ där vi ska rangordna det vi gillar att göra. Rangordningen sker efter en fyragradig skala med  1 som det lägsta värdet. De siffror man väljer för varje alternativ skrivs in på ett annat papper, och det hela slutar med att man får fram en profil där det ungefär framgår vilken typ av jopbb man skulle passa inom. Jag har gjort den här typen av övningar innan och känner just nu att de3t svåra är att komma på vad jag egentligen vill jobba med - men jag kommer nog på något ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0