Övningstenta ...

I dag var det återigen dags för föreläsning i Lund. Dagens ämne var språkinlärning och vi fick i vanlig ordning se en Powerpoint-presentation samtidigt som läraren snackade och vi studenter antecknade (fick dessutom ut Powerpoint-presentationen i pappersform, vilket fallet alltid är - eftersom det gör det lättare för oss när det väl är dags att börja läsa inför tentan). Det hela var mycket intressant. Vi fick dessutom ut en övningstenta som skrevs i början av april i år (det är alltså inte just den tentan vi som nu läser "Språkets struktur och funktion" kommer att skriva inom en snar framtid utan meningen med övningstentor är att vi ska få se hur en tenta kan vara utfoirmad och inom vilka domäner (syntax, morfologi etc) frågorna ligger). Jag började titta på min övningstenta direkt efter jag hade kommit hem nu i eftermiddags. Har faktiskt redan kunnat svara på en hel del av frågorna och är inställd på att fixa resten också (och sedan får vi ju se hur det går på den ordinarie tentan men eftersom det är tre veckor dit så är det för tidigt att oroa sig utan jag kan än så länge bara läsa på allt jag kan för att vara väl förberedd), sedan hat jag även ägnat en del av eftermiddagen åt att läsa inför fredagens lektion i talkommunikation. Det återstår att se om vi får ut någon övningstenta i den kursen men jag hoppas faktiskt att så är fallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0